Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 25 december 2020

Fiske med gäddornas skräck - flugdrottningen!

Tjena! Jag han med ett gäddfiske pass till innan självaste julafton. Fisket bedrevs i Karlskrona med flugdrottningen o gäddornas skräck ” Sussi Stridh! 

Vi hade ett lyckat fiske och vi landade ett par fina julagrisar tillsammans. Sussi visade gång på gång hur gäddorna skulle överlistas i de kalla vattnet, gäddorna slängde sig över hennes egenbundna flugor. 

Men de som gav de största gäddorna denna dag var mina jerkar som togs hem sakta med långa vevstopp  

Störst för dagen blev en fin gädda som jag knep mitt i ett vevstopp, den vägdes till 5,6 kg. Nu återstår de att se om man ska hinna med ett pass till innan året är slut. 
Mina gäddor vägde: 5,6 kg, 5,3kg, 4,5 kg, 3,5 kg 



God Jul o Gott Nytt Fiske År På Er!

225 poäng

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar