Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 7 december 2020

Helt ok decemberfiske och fina underhuggare!

Kraaaaaaaa idag så tillbringade jag 4 h vid vattnet i Börsås. Målet var att få en fisk och se fina fantastiska skarvar vilket jag lyckades med. Direkt när jag kom ner till Gullmarn så flög en jättesöt skarv med vingslag så höga att det hördes ända till Norge. 

Men tillslut så var den utom synhåll och jag började fiska och på det andra kastet kände jag ett litet pill och en svart smörbult kom upp. 

Absolut ingen rolig fisk i vanliga fall men nu på vintern när det inte nappar så mycket så är det en bra fångst. Jag fortsatte att fiska och sen satt det en till liten smörbult. Sen ville jag visa mina instagramföljare hur man fiskar och startade en livevideo och ganska snart nappade det igen och upp kom ett monster med röda ögon , ett huvud som hade slagits mot en vägg. En svart smörbult på hela 14 cm hade bestämt sig för att visa upp sig för 700 följare på Instagram. Sen blev det lite trögare men ännu en svart smörbult mumsade i sig en räka och besökte Dr .Skarvkufen för att få ut kroken ur munnen. 

Efter den här här smörbulten kände jag att jag ville kolla om det fanns någon annan art hemma och kastade längre ut. Och snart kände jag lite hårdare hugg vilket tyder på att vitlingen är i farten och det visade sig vara sant och upp kom en liten vitling och jag var nöjd och gick hem till stugan för att äta en fantastisk fläskfilégryta och grillad banan med choklad.


Mer fiske vankas då jag, Axel, Iris och Skäggapan ska köra vid Granudden nästa helg och då kanske jag får en rysk simpa mitt framför ögonen på Skäggapan och jag hört att sillen är inne i Göteborgs hamn igen så det blir att kolla om det stämmer.

/Skarvkufen

4 svarta smörbultar 14cm
1 vitling

37p till Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar