Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 juni 2022

Art Patrik och Alva på lyckat artfiske!

För ett tag sedan blev det en tur för att försöka bocka av ruda åt dottern. 

Somliga firar sina arter med champagne andra med dubbelnougat. Alva firar med ny art - glass!


Det gick ju bra, hon fick nio stycken. Därmed hoppar hon upp på tio arter totalt. 

Målet för i år är satt till tio nya till henne och hittills har det blivit två (storspigg och ruda). 

Tyvärr fick hon ingen guldfisk idag trots att det var nära flera gånger. Jag passade på att fiska lite också och fick ett knippe. Jag fick även en guldfisk.


Tog också en liten kvällspromenad och såg några storapiggar vid bryggan utanför fönstret. 

Sen en ganska stor gädda. Sprang hem och roffade åt mig ett ismetespö och en hugg som var det första jag hittade. Gäddan bara sommar efter jiggen så jag börjar filma och medan jag kollar på gäddan som följer så kommer en annan och tar jiggen. Fattade inte ens att det hände, trodde det bara var en gädda där. 

Gick hem och hämtade ett annat spö (färdigriggat för öring med upphängarfluga) men gäddan bara surade trots jag testade en 10 olika beten. Men blev en abborre på upphängaren iaf hehe.



 14 ruda varav tre var på 300g 
1 guldfisk
1 gädda
1 abborre

= 104p till mig. 

9 mindre rudor och 1 storspigg till Alva = 29p

Alva in på årets liga på 2:a plats i tjejligan och 16:e plats mellan Pär och Marcus totalt.

Jag tar mig förbi Albin och Arvid upp på 12:e plats precis bakom Adam.

/Patrik



1 kommentar:

  1. Gött ändå jag gick hem efter en hugg, synd bara gäddan sommar efter. Nån gång när jag blir stor skall jag lära mig stava!

    SvaraRadera