Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 27 maj 2023

Gädda och Gulaligan

 Jag har varit ute på diverse korta fiskepass och fångat diverse småfisk.

Häromdagen var jag och Gustav på jakt efter att fånga fisk till den nystartade tävlingen i Gula kortet - Gula ligan.

Vi ville ha betesfisk och jag knep snabbt några löjor och mört.


Vi körde deadbait med flötmete i Delsjön och det nappade bra tyvärr för min del så stod Gustav för alla fångsterna på deadbait men det var roligt med pb gädda till Gustav.

Extra kul var att Gustav fick samma gädda två gånger på mindre än en kvart. 4,27kg och 95cm. Båda gånger tog den på död löja, catch and release fungerar. Bra rapport till Gula ligan iaf.


Jag har själv varit ute på två korta spinnfiskepass i hemmasjöarna och det har blivit tre små gäddor på de passen.


Tidig morgon när alla utom jag sover..

Totalt:
4 löja
2 mört
3 sarv
3 gädda 1kg

29 poäng

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar