Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 15 maj 2023

Test av Jinx handmade lures!

 

Jag vaknade tidigt imorse och kände direkt att det var läge att fiska något.


Jag spinnfiskar ju inte så ofta som jag borde men eftersom jag häromdagen fick en ny leverans av fantastiskt snygga beten från Christian (Putte) Jinx handmade lures. Så lockade gäddpåken.

Fyra av de nya betena plockades fram och jag började med den lilla gula överst.


Jag gav varje drag 20 minuter var för att hinna bekanta mig med dem ordentligt och ge dem en chans.

Efter att ha lärt mig att den lilla gula fiskar bäst väldigt långsamt bytte jag till det ledade tailbetet längst ner i bild.

Det small på första kastet!


Även typ tredje kastet gav fisk och jag hade snart haft flera hugg och tre landade fiskar!

Detta bete sjönk snabbt och behövde fiskas aktivt in och med korta vevstopp vilket var en stor framgång.

Nästa bete blev den med den lilla spinnarskeden.

Hugg nästan omgående på den med.


Ett bete som inte ser jättemycket ut för världen men simmar otroligt fint och påminner förvånansvärt mycket om en abborre i vattnet.


Ännu snyggare gick det andra tailbetet med abborrlik framkropp och röd gummustjärt men det var svårkastat och vek sig ofta över tafsen, att dra bakom båten kändes superhett dock med skeden som tvingade ner draget runt 3 meter med fin oregelbunden gång.

Det blev dock ingen fisk heller på det betet.

Vinnaren för dagen blev alltså detta bete som knep tre av fem gäddor denna morgon.


Tror den hette snakehead tail men Christian får rätta mig om jag har fel..

Totalt.
5 gäddor 3kg, 2kg, 1kg, 1kg, 1kg

80 poäng

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar