Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 26 juli 2020

Artfiske med Linnéa Lönn!

Kraaaaa!!

I onsdags så fiskade jag, Ben, Axel och den duktiga fiskaren Linnéa Lönn i Jordfall. Vi började på klippstället med stenbotten och fisket var väldigt segt för mig då jag knep 2 torskar och en blågylta desto bättre gick det för dom andra dom fick mängder av blågylta, ett par torskar, några berggyltor, några glyskoljor och skärsnultror och det bästa av allt Bens första grässnultra.

Efter ett tag tröttnade vi på bottennapp och förflyttade oss till sandbottnen och där knep dom andra mängder av vitlingar, torskar och skamskäddor när Linnéa plötsligt kastade på en grund sandfläck och fick napp och det visade sig att det var hennes 55:e art i Sverige knot som hade mumsat i sig räkan och hon valde att kasta dit två gånger igen och på båda kasten så fick hon knot.


Axel och Ben ville och kasta där och då fick dom också knot sen fick Linnéa två knotar till sedan var det dags att skjutsa fiskesällskapet till bussen som dom skulle åka hem med. 

Jag var väldigt besviken över min insats men jag kom på tanken att jag fiskar bäst själv och bestämde mig för att fiska vid sommarstugan och fick bland annat 1 rödspätta sen har jag fiskat lite annat den här veckan och fått lite fisk.

Veckan slutade med att jag fick se en vacker skarvsjöjungfru på en sten så nu mår jag väldigt bra!


Linus 89p
6 torskar 5 hg 
3 guldfiskar 
6 svarta smörbultar 
1 stensnultra 
1 berggylta 
1 rödspätta 
1 vitling 
3 blågyltor 3hg 
2 makrillar

Axel 162p
28 vitlingar
1 knot
2 sandskäddor
11 stensnultror
8 blågyltor
3 torskar
1 berggylta
3 glyskoljor
1 makrill
2 guldfiskar

/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar