Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 14 juli 2020

Ny art och magsjuk skarv

Kraaaaaaa, idag så var jag sugen på att fiska på sandbottnen i Jordfall när jag kom ner till en bra klippa att fiska på så stod min närmaste underhuggare Skarv där och var magsjuk det stank som bara den men jag gav honom makrillrens så han blev piggare och flög iväg och landade på en sten och fläktade sina vingar. 

Nu satt jag igång med att fiska och det nappade direkt jag trodde först att det var en vitling. Men när fisken kom upp så visade det sig att det var något mycket mer spektakulärt nämligen min första knot!!!

Art 42 i Sverige för mig!


Jag blev överlycklig. Sen kom det en liten torsk som fightade bra på feederspöt, sen blev det segare fiske men sen nappade det en dubblé på makrill och ett tag senare så kom en skamskädda upp. Det var verkligen inte det bästa fisket men vad gör det när man får en ny art 

1 knot 
2 makrill 
1 skamskädda 
1 torsk

16p

/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar