Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 19 juli 2020

I jakten på 50-klubben!

Hallöj alla småspiggsfiskare!

Den senaste veckan har det fiskats mycket och nu är alla i skitsnultrorna nära 50-klubben!

Några av dagarna har jag och Iris spenderat i Halmstad, och fisket har varit sisådär.

Iris hade fångat ny art i form av lax, så både lax, grönling, oxsimpa och färna lockade mig.

Första dagen började vi köra lite i bäcken men det var så jävla trögt för både mig och Iris så nästan hela dagen gick åt att bada. Men på kvällen började Iris få massa öringar och laxar grejer när jag hade gått!



Nästa dag så körde vi både i tjuvahålan och i bäcken, men det blev inget för mig men Iris fick en svart smörbult! Men det mindre roliga med den här dagen var att jag ramlade ner i en hög full med svavelluktande tång.....

Sista dagen (idag) bestämde jag mig för att dra till Nissan för att försöka dra till stora färnor!
Redan i första kastet satt det en mört på 4 hekto, den blev jag glad för men det är ju färna jag vill ha!
Ca 15 minuter senare började spöt rycka så in i h”lvete, jag tog tag i spöt och gjorde världens mothugg!

Fisken rusar och den simmar i bland näckrosor och grejer men tillslut lyckas jag landa den! Jag trodde att det var en färna tills jag så analfenan, den var inte röd. Det här var en id!
Iden vägde 1650 gram och var 50,5 cm lång, nytt PB för mig! Sen blev det bara en 3 hektos mört till men jag var super nöjd med iden!


Nästa tur här blir nog ganska snart för jag ska ha den där jäkla färnan!

Utöver detta har Linus fiskat en hel del i Gullmaren och fångat bland annat randig sjökock.



Dessutom lyckades jag och Linus att fånga vars två solabborrar i en damm i Göteborg idag!




Totalt senaste dagarna för oss tre har det blivit.

Axel 138p
8 guldfiskar 
2 solabborrar 
1 id (1650 gram) 
11 mörtar (400 gram 300 gram) 
2 svarta smörbultar

Linus 133p
1 randig sjökock 
2 berggyltor 
2 blågyltor 
4 skärsnultror 1 hg 1hg 
6 vitlingar 
4 torskar 5 hg 
6 makrillar 
2 solabborrar

Iris 257p
14 lax
37 bäcköring
1 svart smörbult

Linus går förbi Hasse i tabbellen upp på 5:e plats!

Skitfiske!

/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar