Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 12 juli 2020

Braxen pb!

Samtidigt som Iris fiskade i sin öringbäck bestämde jag och Ben att vi skulle dra till Delsjön för att fiska sjöns stor braxar! 

Väl framme efter en ganska rejäl promenerad och mäsk hämtning var vi framme och vi började rigga upp våra spön! Ben slängde ut sin KD rig med plastmajs på kroken för att undvika småfisken. 

Ungefär 10 minuter senare hade jag också tacklat upp och jag slängde ut mitt tackel. Jag satt och kollade på mobilen när jag hör hur rullen och Ben börjar skrika, fisk på! 

Jag tar upp spöt och det är en rejäl vikt som jag känner i andra änden av linan, jag tänkte att nu kommer den dra. Men den gjorde inget, den vara följde med! Men tung var den. 

När den väl kommer in till kanten kan vi konstatera att det är nytt PB för mig!! Ben lyfte upp den på avkrokningsmattan och vi började ta kort och greja! 

Den vägde 1400 gram, inte den största men ändå nytt PB! I nästa kast händer samma sak, det nappar med en gång! 


Ben tar spöt och den här braxen var det mer kraft i!! När han äntligen lyckades få in den till kanten så gjorde braxen en riktig rejäl knyck med huvudet och tyvärr så blev trycket så stort på kroken så att den lossnade! 

Sen fick jag en 3 hektos MÖTT!!! Men sedan var det dött så vi bestämde oss för att åka hem. 

Jag var glad men det var tyvärr inte Ben eftersom att han inte lyckades få någon fisk. 

Men vi hade det iallafall trevligt, det viktigaste när man fiskar! 1 braxen (1400 gram) 2 mörtar (300 gram)  39p

/Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar