Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 13 juli 2020

Bäcköring med Iris!

Idag har jag åkt ner till mormor och morfar i husvagnen i Tylösand! I närheten ligger min hemliga öringbäck, och såklart testar jag den så fort jag kommer fram.

Men väl framme så fick jag hemska nyheter!
Skarvkufens underhuggare hade festat på öring vid mitt favoritställe!!! Men morfar sa att han jagade bort den ock kastade pinnar i skallen på den så att den flög iväg. Rätt åt den, och det här ska Skarvkufen få betala dyrt för!!!!!!

Lite fiske med spinnare i bäckens djupare del resulterade bara i att julträdet blev klätt med fiskedrag 5 månader för tidigt...

Sedan fiskade jag med frilina och mask på olika ställen i bäcken, och småöringarna va pigga på det! Knep några stycken längst bäcken innan jag gick till en bro där det har setts till flest stora fiskar och där även ålen har sitt bo under trädet...

Man såg hur småfisken attackerade vilt under ytan, när plötsligt en stor skugga lyfte från botten och försökte sluka betet. Den missade tyvärr och kom inte tillbaka.

Men sen small det på en fin öring, som jag brukar säga ”smörgåsöring”, 25 cm lång, tjock och fin, perfekt till kvällsmat!



En lyckad dag och fanskapet till skarvkufens underhuggare kom inte tillbaka!!

Totalt:
11 bäcköringar

55p

/Iris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar