Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 8 augusti 2010

Sutare i Grytsjön - Hand of Sacrifice

Jag har hunnit med två pass de senaste dagarna. Först ytterliggare några små svarta smörbultar och några stensnultror. Såg dock både tångspigg, sjustrålig smörbult och kantnål nere vid Getterön.


Igår var det dock nog nu skulle det kastas efter gädda! Jag åkte till Grytsjön. Fick först några hyggliga abborrar och till sist small det på en gädda på min wobbler. 1,2kg, liten men ändå kändes det oerhört skönt efter all småfisk det blivit på sistone..


Efter gäddan hörde jag så ett välbekant smackande... -Sutare! Vad jag vet har inget tagit sutare i Grytsjön tidigare. Det är måhända här världsrekordet simmar? Det ska jag ta reda på snart hehehe.. 29p upp för mig.
Albin, Linda P, Sandra P och Richard har tagit en liten fiskesemester till Vittjön. Men det hela började dåligt när Albin skulle Landa första fisken för resan en gädda som Linda hade på, så var han tvungen att leka paladin och använde sin skill "Hand of sacrifice". Wobblern lossnade från gäddan men satte sig desto hårdare i Albins hand. Det blev sjuksjöterska och mycket blod men ingen fisk från Vittsjö :(


Idag förväntar jag mig en rapport från Norge-gänget. Troligen en mycket intressant rapport. Sanna har tagit sin första fisk för året! Mer om detta ikväll kanske?


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar