Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 8 oktober 2010

Storskrubban

Det blev ett litet pass efter simpa idag, rötsimpa, oxsimpa eller vilken simpa som helst hade gått bra.

Det blev inte som jag hade tänkt mig men det blev bra ändå. På första kastet nappade det och fighten var hård. Jag såg alldrig fisken när den kom in och den fastnade mellan några klippblock i strandlinjen utom räckhåll för håven.

Sakta men säkert nötte linan mot stenarna men så simmade fisken ut ur sitt gömsle och jag kunde landa nytt pb på skrubbskädda. 0,7kg blankt den var 38cm vilket inte riktigt rådde på min längsta skrubba som var 40cm lång men denna var tyngre.

Förutom denna fick jag också tre små sandskäddor och det kändes som att plattfisk-fisket hade kommit igång. Tyvärr hade jag inte möjlighet att stanna någon längre tid, då jag och Albin åkte hem till Linda L för att ladda upp med pizza inför kusinkampen imorgon.

Jag fick i alla fall avnjuta en fin solnedgång :)
/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar