Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 4 december 2010

Hasse got the bite!

Ja det var äntligen dag för ismetepremiär idag. Jag och kollegan Esbjörn var idag nere vid Finjasjön med några elever och testade isen. En cirka åtta centimer tjock kärnis fick duga. Vi begav oss ut för att ismeta upp lite gös.

Vädret var bra men det var kallt och frös i hålen hela tiden.
Det nappade bra, totalt fick vi ett tiotal gäddor men inte en enda gös under hela dagen. Esbjörn som stannade kvar till skymningen rapporterade dock en gös på 3,6kg


För min del gick det också bra. Största fisken för i år, en gädda på 4,35kg kämpade bra på ismetespöt agnat med sarv.

Jag lyckades också ta mina första tre pimpelabborrar för denna vintern. Fler ska det bli. Tyvärr hade jag lite problem med återutsättningen av gäddan och fick ett rejält bett i handen.
Hasse has been gnawed upon!

46 poäng till mig iaf. Nästa vecka blir det sikfiske.

/Hasse

3 kommentarer:

  1. Gött mos Hasse. Gäddan ser större ut på bilden. Försökte du köra läpp-greppet på gäddan?! Klant! ;)

    SvaraRadera
  2. Måste lägga en kommentar till, fick ordet: "Multedin" som sånt där anti-spam-lösenord när sparade ovan kommentar. Måste vara ett tecken!

    /Multe-Patrik

    SvaraRadera
  3. Låter mycket lovande med lösenordet, det blir multe för hela slanten nästa sommar ;)

    SvaraRadera