Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 16 januari 2011

100:e inlägget, 10 fiskar

Ja idag var det dags för ett gäddmetepass! Jag och Adam hade siktet inställt på gammelgäddan i Grytsjön. Hade gammelgäddan siktet inställt på våra agnfiskar?

Vädret var väl så där, hög luftfuktighet och dimma gick över i regn då och då. Men det var ganska varmt så länge man höll sig i lä för vinden.

Det började bra, vi försökte pimpla upp agnfisk så fort vi kom till sjön. Adam drog två lagom agn-abborrar direkt.


När jag så tappade en borre i hålet dog det ut helt O.o skit skit skit... bara två spö i agnade för gäddor. Ut på ca 10 meters djup fick jag så en abborre till (bilden ovan) men det var bara en ströabborre.

Inget hände på timmar trots att vi förflyttade oss mycket.

När klockan blev halv fyra och det började bli dags att tänka på refrengen så hände det plötsligt.

En abborre till på pimpel, utjämnat 2-2! En till 3-2 till mig och ledning för första gången idag :)
min fjärde, femte och sjätte abborre kom också upp i samma hål som de andra, Adam kom springande och lyckades snabbt kontra med dagens största abborre innan jag fick min sjunde.

Det blev tio abborrar idag totalt men alla klarade sig från gäddbett. Märkligt stilla i gäddmetehålen idag men vi kommer tillbaka! Jag ska förmodligen ut på onsdag redan och försöka på nya gäddvatten.


Adam fick den största abborren idag, förmodligen kompensation för något...

Hursomhellst fick jag sju abborrar (7p) och Adam tre (3p), bibehållen ledning för mig och Adams första fiskar för året. Båda var nöjda med dagen.

Adam bröt en lång svit av år utan pimpelframgångar idag, skönt med ett någorlunda lyckat fiske idag då jag och Adam inte hade någon större flyt under de gemensamma turerna 2010.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar