Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 9 februari 2011

Vårtecken på isen men ingen gädda

Ja idag var det dags igen för satsning på gäddmonstret!

Tyvärr var platsen vi fiskade på delvis okuperad av andra fiskande och de hade tagit hotspoten. Vi testade ett nytt vatten vi fått tips om men det var nog relativt hårt fiskat under den senaste tiden då isen var perforerad av gamla borrhål, i övrigt kändes isen helt ok, även om det märks tydligt att det går mot sämre och sämre isar.




Ganska snabbt hade jag ett par fäll, den första gäddan var på ca: 3 kilo, men den lossnade i hålet efter en väldigt kort drillning då den stod en meter under hålet vi mothugget.. Tror att den aldrig krokats och den stal mörten men jag såg gäddeskägget därnere. Inte den jag letade efter i vilket fall.
Nästa hugg kom någon timme senare och det var av bettets storlek en liten gädda som huggt rakt över ena kroken men den fastnade ändå inte, kände den precis i mothugget men fick bara upp en mycket ledsen mört. Det var allt i fiskväg idag.




Det som istället gjorde dagen var ett vårtecken i form av en groda som kom hoppandes på isen.

Trevlig naturupplevelse och ytterligare ett tecken på att vi åter går mot varmare tider.

Grodan hjälpte jag ner i ett borrhål då den uppenbarligen inte trivdes på isen. Snabbt simmade den ner mot bottnen och jag tror att han lyckades parera alla gäddattacker :)







Någon visste tydligen inte hur farligt det är med bananskal på isen...



/Hasse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar