Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 4 juli 2012

I Tjuvahålan med Calle och Stina!

Det har blivit en del fiskande de senaste dagarna..

Först försökte jag lokalisera multen igen utan resultat...

Sedan var jag och Thede ute i förrgår i full storm med mycket klent resultat, 2-1 i sandskäddor till Thede och 4p till Thede samt 2 poäng till mig.

Igår var det återigen dags för fiske!

Jag, Calle och Stina åkte till Tjuvahålan.

Fick en skön profilbild på Stina som är höggravid!

På tal om höggravid så har en ny fiskeliga bebis kommit till världen idag då Maria och Stefan fått en dotter! 

Undertecknad är härmed inte bara farbror utan också morbror Hasse.


Fantastiskt väder men också väldigt brunt vatten då Nissanvattnet letat sig norrut.


Det nappade dock helt ok.

Calle med en fin sandskädda.


Jag som hoppades på någon ny art för i år fick vad jag önskade när en fin fjärsing högg mitt räkagnade pater-noster. 0,2kg och 31cm är faktiskt tangerat viktrekord på ligan. Den rår dock inte riktigt på Adams långsmala giftfisk på 33,7cm. 


Stina hade problem med krokningarna men fick till sist upp en sandskädda.

 

Calle fick den största fisken med en skrubba på 0,35kg


Desto större var i och för sig den halvruttna och fruktansvärt illaluktande Ejderhona Calle lyckades veva in.

En hemsk odör spred sig!

Calle blev dock glad igen då årets första fjärsing för hans del visade sig.


En härlig fisketur gav mig 5 skrubbor, 5 sandskäddor och en fin rekord fjärsing på 0,2kg och 31cm

Calle fick 3 skrubbor 0,35kg, 3 sandskäddor och 1 fjärsing.

Stina fick 1 sandskädda.

Poängen blev som följer.

Hasse 70 poäng

Calle 22 poäng

Stina 2 poäng



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar