Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 27 juli 2012

Skäggapan 0 - Multen 300

Åt hellevik med de förbenade multe-skurkarna!

Idag ägnade jag hela dagen åt att försöka överlista multen - förgäves..

Såg nog uppemot 300 multar totalt. Hade ca: 30 napp/nafs, körde enkelkrok, trekrok, mindre trekrok, mindre enkelkrok, större trekrok, tunnare tafslina, flourcarbon, nylon, flytande bröd, sjunkande bröd, flötmete - rubbet!

Ibland svalde multarna hela betet men då missade jag mothuggen och fick tillbaka en länsad krok.

Ibland lossnade flytbrödet från kroken och då kom omedelbart en gigantisk multe och svalde allt såklart.

Ibland kastade jag ut brödet lite för nära multarna så att de antingen flydde hals över huvud eller simmade fram till mig och körde arga leken tills skäggapan fick skämmas åt sitt dåliga gömsle bakom någon sten.

Ont om fisk eller napp var det inte men min första svenskfångade multe väntar på sig..

När kvällshugget var över och jag inte längre kunde se några multar slängde jag i ett räkagnat bottenmete för att se om jag fortfarande kunde fånga fisk över huvud taget?

En skrubba kom upp efter första kastet och det räckte för mig.

Jag tror att jag gjorde allt rätt idag, men multarna är fruktansvärt svåra. Det är dock extremt nära nu att jag fångar en!

Nya tag imorgon om vädret tillåter?

2p för skrubban iaf.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Haha! Hur nära vansinnets brant är du än? Låter dock som det inte bara är multefasoner utan att du haft extrem oflyt också.

    SvaraRadera
  2. Känns som att jag hade riktigt mycket otur igår... Skam den som ger sig!

    SvaraRadera