Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 19 juli 2012

Lyckat art-rek och torsk

Igår mojnade äntligen vinden och det var läge för att titta efter krusningar på ytan igen..

Jag säger inte vilken art jag ska fånga nu, men jaken på arter-Patrik hade kanske kallat den "havets gräskarp".

Så här såg det ut där jag letade...


Efter några kilometers gående och spanande kom jag till en plats som jag av olika anledningar fann mycket intressant :)

Stod där en halvtimme och såg ingenting när helt plötsligt en krusning, en virvel, ett plask!

Där var något.

20 minuter senare såg jag dem.. Ett helt gäng av, kanske den mest illusoriska fiskart vi har i Sverige.

Där var fiskar på uppskattningsvis sex kilo!

Klockan började bli mycket men jag var tvungen att försöka på dem..

Fram med bröna x)

Jag kom så nära som tre meter ifrån dem och kund fiska på dem en liten stund innan de flydde för att jag lyft spöspetsen ungefär 2decimeter.

De simmade kvar i området en 20 minuter innan det bblev så mörkt att jag inte såg dem längre..

Var tvungen att ringa Adam..


Och Albin, som berättade att han saknade en torsk på 2,2kg från Norge rapporterna.

Den är nu tillagd i poängen.

Så här såg solnedgången ut, fina moln, inte sant Berra?


/Hasse

2 kommentarer:

  1. Havets gräskarp och allt vattens konung! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja de är majestätiska! ;) Hoppas jag kan lura en snart, såg ett helt gäng till idag där men de flesta höll sig utom räckhåll..

    SvaraRadera