Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 3 februari 2013

Adam tar tre arter och nytt fint gösfiske för Petter

Björnen sover, björnen sover i sitt lugna...

Nej björnen Adam har vaknat! De senaste dagarnas häcklande har väckt den sovande Adam som nu är ute efter hämnd!

 Ja idag var det äntligen dags för Adam att komma in på årets liga.

Årets första fisk för förra årets silvermedaljör blev en liten abborre på pimpel.

Glädjen går inte att ta miste på!

Men det var jag som började bäst idag när jag och Adam lade dagens ljusa timmar på en liten sjö i norra Halland. Snart hade jag pimplat upp några abborrar och en mört när det plötsligt fällde på ett ismete-spö.

Dagens första gädda blev en liten kilosfisk.

Nu när Adam präckt årets nolla så lossnade det plötsligt för honom också och snart hade Adam pimplat upp ett gäng abborrar och ett par mörtar han med och se där ett fäll!

Adam med sin första gädda för 2013.

Till slut vann Adam dagens gäddmete med 2-1 i gäddor och tillsammans med sina tre abborrar och två mörtar går Adam upp på 25 poäng ynka två poäng bakom Calle på sjätte plats!

Adams båda gäddor vägde runt kilot. Själv fick jag 19 poäng på min kilosgädda mina 8 abborrar och min mört.

Jag stärker därmed min fjärdeplats och ligger ynka 1 poäng bakom Ola!

Inga monster idag heller, men kanske missade jag en då linan sprutade ut ur rullen och abborren var borta när jag han fram till spöt under kvällshugget?

Petter lyckades då bättre när han var ute och metade gös idag.

Dagens största fisk en fin gös på 3,4kg

Petter fick 2 gäddor på 1,5kg och 2,3kg samt 5 abborrar men också 2 fina gösar på 3,4kg och 2,6kg. Totalt ger fisket Petter 175 poäng och Petter rycker därmed än mer i toppen av tabellen.

Petter passerar faktiskt 600 poäng idag och leder med över 500 poäng med en dryg månad av året avklarad!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar