Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 14 februari 2013

Fiske med artjägaren och resa till Norge!

På lördag är det fiske med artjägar-Patrik som gäller!

Jag, Adam, Andy, Thede och Marcus är den preliminära fiskeliga-truppen som ska upp till Gullmaren och köra artfiske med legendaren från ökända bloggen "Jakten på 100-arter".

Det verkar vara goda förhållanden där uppe och enligt bloggarna som vi följer så har det kommit upp mycket spännande från området på sistone.

Själv har jag siktet inställt på nya arter, i synnerhet klorocka, paddtorsk, pirål, vitlinglyra och kolja är ju troligt. Koljan och rockan är givna återutsättningar om någon skulle nappa. Pirålen vill nog Adam ta hem och steka.

Det har dessutom fångats mycket makrill!! sill och vitling på sistone inne i Gullmaren så middagen kan bli räddad även för dem som inte äter pirål. Att makrill är fångad där är ju riktigt spektakulärt och något jag inte visste förekom så landnära i Sverige om vintern?

För övrigt så slänger jag ut en öppen förfrågan till alla medlemar om vilka som vill med till Norge om det blir en resa i sommar/höst?

/Hasse


4 kommentarer:

  1. Pirål er jo ingen fisk! ;) Hvor i Norge skal dere?

    SvaraRadera
  2. Legendaren hehe.

    Irvin, det är en fisk. Det blev en fisk så fort jag fångade min första! ;)

    SvaraRadera
  3. Hehe, räknar Patrik den så räknar vi den också. Men visst den är ju tveksam.

    Kanske blir tvungna att starta en ny liga: Piråls-ligan :)

    Det blir i Trondheimsområdet i alla fall ;)

    SvaraRadera
  4. Jag ska med och jag kan när som. Men gärna runt Juli då det är varmt och gott!

    SvaraRadera