Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 2 september 2013

Gäddsafari medelst Berra-taktiken!

I lördags bar det av mot sjön hemma hos svärföräldrarna.

Efter att ha öst ur den gamla träekan så tog jag mig ut i den lilla viken för att meta.

En liten borrebus var först att nappa!


Men det var trögt och snart öste regnet ner...


Planen var att fånga lite betesfisk och sen köra Berra-taktiken.

När regnet slutade så började fisken att nappa och snart hade jag fyllt en spann med sarv.

Gäddorna var också på hugget!

Hade kameran redo och lyckades få ett dåligt foto på en arg gädda som hoppade helt vilt!


Gäddan på bilden avslutade fighten med att hoppa rakt upp i ekan och landa framför fötterna på mig :)

Denna gädda var riktigt arg och såg extra farlig ut!


3000 tänder! Det är inte roligt att vara mört...


Blev ett par gäddor på klassiska atom-draget.


Men de flesta högg på frilina med död sarv som jerkades in utanför näckrosorna...

Totalt fick jag 21 abborrar, 13 sarvar, 1 mört och 7 gäddor med vikterna 2.5kg, 2,0kg, 2,0kg, 1,5kg, 1,0kg, 1,0kg och en jätteliten.

Totalt 139 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar