Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 3 september 2013

Stubb och åter stubb!

Men först en öring som inte blev dagens största fisk....

Andy fångade nämligen den lilla krabaten ovan när han smög omkring i någon bäck under natten, exakt vad han var ute efter förtäljer inte historien, det enda man med säkerhet kan säga är att han nog inte hade goda avsikter?

Själv gick jag upp tidigt för att fixa betesfisk till framtida äventyr. Tanken var att decimera tomtearmén av sandstubb som invaderat grundområdena kring Varberg.

Vilken fadäs! Endast lerstubb ville hugga...


Men det gjorde inte jättemycket då det var en art jag inte bockat av tidigare i år, kanske det syns på den glad uppsynen?


Lerstubben är svår att skilja från sandstubben för det otränade ögat men en erfaren stubbjägare som jag kan omedelbart detektera de omisskännligt stora fjällen på en lerstubb!


Skärnsultrorna kunde inte heller de skilja på något ätbart och mina lövmask agnade storlek 24krokar.


Hann fiska en timme innan jobbet men åkte ner till havet igen i skymningen och lyckades då öka på skörden betesfisk med ett helt gäng sandstubb och en liten lerstubb till :)


Klassiskt sandstubb med massor av små fjäll över hela fisken. Nu ser ni väl skillnad? :D


Tyvärr var det inga bjässar idag men totalt fick jag 41 sandstubb, 8 lerstubb och 4 skärsnultror.

Spännande bete inför stundande äventyr :)

Totalt får Andy 2 poäng och jag 118 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar