Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 24 februari 2014

Flugbindning i brist på annat

Är extremt fiskesugen nu men det ser faktiskt ut att kunna bli några turer framöver om vädret tillåter.

En plattfisktur med Rasmus och William är inplanerad och ett artfiske i Gullmaren är inplanerat de närmsta veckorna.

Det finns också planer på att lura storgäddan och den svartmunnade smörbulten :)

Men idag vek jag ner mig för vädrets makter. Det blåste kraftfullt från söder så jag bestämde mig för att damma av flugbindningsgrejerna och bättra på min arsenal av flugor lite...

Blev ett par gäddflugor och några räkimitationer samt ett par nya varianter med självlysande gummipärlor som huvud och en röd stjärt.. Vet inte vad jag ska kalla dem :)

"Sneaky" kanske?

Skitfiske!

/Hasse

5 kommentarer:

  1. Artfiske alltså o.O? Är det från båt? Vi hoppas kunna komma ut i helgen.

    SvaraRadera
  2. Artfiske! är du sugen på att haka på? Det lär bli ett vikingapass med nattfiske in på småtimmarna för att säkert få med de nattaktiva smånappen ;) Jag, Andy och Rasmus än så länge..

    SvaraRadera
  3. Beror på när det är! Mitt sista fiska-genom-hela-natten-pass gav inget speciellt på hela natten men trots det är man ju grymt sugen =)

    SvaraRadera
  4. Det är nästa helg 8-9 mars. Såklart är det väderberoende men tillåter naturens makter så kör vi ;)

    SvaraRadera
  5. Skall lura på't! Skall ju vara borta den här helgen så får se om jag får ledigt två helger på raken ;)

    SvaraRadera