Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 10 februari 2014

Risiga isar stoppar fisket - men inte fiskesuget!

Halloj!

Jag kan inte förneka att fiskesuget är extremt högt just nu.

Jag skulle fiskat i lördags då jag var uppe på Havets Hus i Lysekil och jobbade på dagen, men det blev middagsbjudning istället, det var nog lika bra för Gullmaren hade brusat upp av de starka sydliga vindarna som envetet piskade under dagen.

Några inspirerande fiskar fick jag se på havets hus i alla fall!
Större havsnål som lurar i ålgräset!

Randig sjökock

Ett stim sjustråliga smörbultar simmade i smörbultsakvariet tillsammans med sandstubb på 10cm och bergstubb på 8cm.

Dessutom såg jag några gamla favoriter i fenknoten som nog väger en bra bit över kilot.

Havsabborren som väger många kilo är en annan favorit och därtill måste nämnas havsålarna som är ett par meter långa och snäppet grövre än mina lår.

Söndagen var ännu sämre. Helt ledig och ensam hemma då Linda jobbade. Snöblandat regn och 10 meter per sekund i vinden sabbade den fiskedagen, surmulet tittade jag ut på vädret medans jag såg damkronorna vinna med 1-0 mot ett piggt japanskt damlag.

Hellners silver kunde ha räddat den dagen men det damp ner en bild på en Svartmunnad Smörbult fångad i Lundbyhamnen i Göteborg så jag somnade orolig igårkväll...

Folk går igenom isarna överallt, senast Petters kompis i Finjasjön i Skåne.

Imorgon skulle vi pimplat på Härlanda Tjärn i Göteborg men det blir inställt på grund av svag is så vi har lite korvgrillning och andra fiskerelaterade aktiviteter på land istället.

Ge mig ett fiskepass nu!

/Hasse

1 kommentar: