Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 november 2014

1, 5, 50 och 250!

Det har varit mycket siffror på sistone!

Först en rapport från Simon som inte fiskat, men som tillsammans med Berra och Albin varit ute på jakt och Simon sköt sitt 1:a vildsvin!


Nästa rapport går i 5:ans tecken.

Det är Rasmus som rapporterar sin 61:a fiskart i Sverige, en femtömmad skärlånga!


Själv åkte jag och Arvid till Granudden för att fixa hans 50:e art i Sverige - lake.


Vi hade fått ut alla spö innan det skymde vid halv fem.


Ett av dagens mål var också att fånga en gärs till Arvid. Det gick nämligen falska rykten om att Arvids enda fångade gärs var felkrokad.

Snart hade Arvid fångat en gärs som hade svalt kroken med hulling och hår, det är jag vittne till!


För att verkligen hugga gärsfångsten i sten landade Arvid denna cirka 16cm långa gärs också.


Även jag fångade en gärs modell mindre innan mörkret och nu började målarten dyka upp. Jag fick första laken och sen satt den där!

Arvids 50:e art i Sverige. En vacker liten lake.

Men Arvid nöjde sig inte där. Fler och fler lakar nappade och snart nog så satt den första lite större.

1,35kg och ett bra nytt pb på Lota lota.

Många vackra förgkombinationer landades. Lakarna vid Granudden är extremt variabla i sin teckning och denna var svart med bronsfläckar.

Min största för kvällen vägde 1,1kg och var grå med svarta och gula fläckar.


Arvid var mycket nöjd med fisket och berättade glatt om att denna dag givit honom hans 50:e fiskart i Sverige lake, och hans 250:e fågelart sedan han började räkna förra året - en dvärgsparv.

Totalt landade jag och Arvid 11 lakar.

Arvid 2 gärs 16cm, 5 lake 1,35kg, 0,5kg

Hasse 1 gärs, 6 lake 1,1kg ,0,5kg

Det ger 54 poäng till mig vilket innebär att jag ligger 600 poäng efter Marcus på förstaplats.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar