Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 december 2014

Avgjort?

Med bara ett par dagar kvar av året är ligaettan Marcus och ligatvåan Hasse (jag) ute på hal is och försöker fånga fisk. Isfiskegrejerna har dammats av och krokarna är vässade!


Själv gjorde jag ett tappert försök på Kalvsjöns is idag men isen var bara 6cm tjock så jag vågade bara pimpla intill kanten eftersom jag var ensam. Det gav ingen utdelning alls.


Jag fick i alla fall möjlighet att teste de hemmagjorda pirkarna och de gjorde ingen besviken.


Marcus i sin tur hade ett fint fiske med hela fem ismetade gäddor i Dalarna.


Han och hans farsgubbe hade fler pill men det blev bara de fem gäddeskäggen denna gång.


Två under kilot och resten vägde 1,0kg, 1,6kg och en fin gädda på cirka 6,5kg som fick friheten åter efter att Marcus lossat den i vattnet.

Det är ett bra resultat med tanke på att det var minus 19 grader i luften.

Detta ger 161 poäng till Marcus som nu tar ett järngrepp om ligatiteln 2014 med två dagar kvar.

Kan det ske ett mirakel?

/Hasse


6 kommentarer:

  1. Satt precis och undrade hur tjocka isarna hunnit bli. 6 cm på kalvsjön, då kanske man vågar sig ut imorgon eller på nyårsafton. Kollade du isarna någon annan stans i området? /Tobias

    SvaraRadera
  2. Där jag var igår kan
    Man nog hämta in det där försprånget även så här års. Du får väl offra nyårsfirandet Hasse:-)

    SvaraRadera
  3. Det var 8 cm på Kalvsjön idag.

    Fin is!

    SvaraRadera
  4. Det låter spännande Robert!

    SvaraRadera
  5. Kalvsjön brukar vara tjockast ;)

    SvaraRadera
  6. Vädret blir ju kanon med. Hade gärna kört en paddtorsksatsning på nyår men är hemma själv med barnen så det blir tyvärr inget av med det.
    Men det nappar bra på kustfisket ännu på djupare ställen!

    SvaraRadera