Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 3 december 2014

Pyssel

I brist på annat så är här en bild från veckans pyssel med fiskeklubbens ungdomar. 

Denna vecka tillverkades skryllor av plastdunkar och egna drag av cernitlera.

Nästa vecka fortsätter vi med skryllorna och målar de färdigbrända dragen.


Ett lakepass är inplanerat för mig och Jimmy men vi får se vart och när?

Jimmy saknar laken och jag har några intressanta platser att testa i Göteborg.

/Hasse

5 kommentarer:

  1. Lake i Göteborg? Jag har testat lite här och där genom åren men det har varit noll fiskar överhuvudtaget. I och för sig kan jag väldigt lite om lake och lakefiske, men det hade vart kul att ha alternativet nu när det inte finns så mycket fiske på nära håll.
    Har du några idéer att dela med dig av??

    SvaraRadera
  2. Absolut! Jag har bara fått en lake i Göteborg i Hjällbo i Göta Älv så där finns dem men jag tror mycket på några av sjöarna. Delsjön har rykte om sig att hålla stor lake och att man tog fina där förr. Aspen är det taget några riktigt fina lakar i och där vet jag att det fångats en del de senaste åren.

    SvaraRadera
  3. Tror att man kan meta lake på de flesta ställen med sten på bottnen i Göta älv.

    SvaraRadera
  4. Ja, kanske. Här uppe där jag bor är älven stensatt längs hela kanten men sen är det lerbotten skulle jag tro. Kanske ska försöka igen, borde vara ungefär samma förhållanden här som i hjällbo tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Meta nära kanten eller i någon mer strömsatt håla eller djupkant. I hjällbo är det mycket sten på bottnen

    SvaraRadera