Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 12 december 2014

Lugnet efter stormen

Man skulle kunna tro att det skulle fiskas som aldrig förr med det otroligt intressanta läget i tabellen men december har börjat otroligt lugnt.

Vädret har såklart varit en stor anledning till att det inte fiskats så mycket men både Marcus och Hasse har fått hålla sig hemma och ägna lite tid åt sina tjejer som förtjänat uppmärksamhet efter ett intensivt fiskeår för ligaettan och ligatvåan.

Bevis för att det gått bra fick grabbarna i veckan då Marcus fick storfisknålar och wobbler för sin reggädda och regtunga.


Själv fick jag min wobbler och mina nålar igår för de två regtungorna jag fick i höstas.


Verkligen fina grejer man får när man registrerar sina fångster!

Jag har i varje fall fiske i kikaren nu.

Lördagen hoppas jag kommer att gå i storlakens tecken och söndagen kanske blir ett gäddpass i Viskan?

Vi får se om stormen som ska svepa förbi inatt sabbar alla vägar på västkusten eller om det klarar sig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar