Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 4 juli 2015

Båten i sjön!

Igår var planen att fiska i havet för mig, Adam och Marcus, men det blåste alldeles för mycket för att vi skulle våga oss ut på havet med Adams lilla båt.

Vi fick gå på plan B!

Gänget styrde kosan norrut mot Kalvsjön istället, vi kände alla att det var skönt att få testa sjödugligheten ordentligt på denna lilla skyddade sjö istället för på ett stormigt hav.


Snart hade vi metat upp lite betesfisk, sarv, småabborre och mört, och startade abborrmetet!

Men det var trögt, något enstaka pill här och var tills det plötsligt blev mycket tungt på mitt bottenemete.

En rusning senare kunde jag konstatera att det var farbror gäddeskägg som hälsat på och inte alls borrebus som jag hoppats!


Men fighten var skoj och trots att Marcus försökte att sabba allt genom att första trassla in sitt tackel i min lina och sen vägrade håva fisken så kom fisken till sist in i håven och kunde varsamt återutsättas.

Självklart var det arttävling och nu ledde jag!

Marcus kontrade snabbt med en trippel smågäddor på spinn.


Men för Adam ville sig inte rovfisk-fisket trots att han körde ett hett tackel med tre små döda sarvar på släp.

Istället visade Adam framfötterna när vi framemot kvällen satte oss för att försöka på sutaren intill vasskanten. Det blev en lekvårtig guldbraxen på 1,5 kilo till Adam!


Oavgjort i arttävlingen denna gång 4-4-4.

Totalt fick vi:

Adam 8 sarv, 2 mört, 6 abborre, 1 braxen 1,5kg
Hasse 10 sarv, 4 mört, 2 abborre, 1 gädda 3,8kg
Marcus 7 sarv, 6 mört, 5 abborre, 3 gädda

Adam 46p
Hasse 54p
Marcus 33p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar