Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 20 september 2015

Arttävling och ny art till Arvid!

 Jag, Patrik och Arvid träffades i eftermiddag vid Bua för att försöka fånga tobiskung åt Patrik.

Det var lättare sagt än gjort då vinden inte alls var svag till måttlig som lovat utan närmre orkan.

Vi flyttade oss därmed över till Ringhalssidan och lä.

Vi märkte direkt att det fanns fisk på platsen då jag fick skärsnultra och Arvid fångade bergstubb.

Arvid lyckades också lura upp sin första sjustråliga smörbult!


En riktig lurig fisk!

Vi bestämde oss för en arttävling!

30 minuter ställdes klockan på och det tog inte mer än någon minut innan alla hade fångat fisk!

Arvid började med en svart smörbult, Patrik med en storspigg och jag med ett bergstubb.

Snart hade alla tre arter var och det radades upp fisk.

Till sist ringde klockan och vi kunde konstatera att jag och Arvid båda hade 4 arter var med svart smörbult, bergstubb, stensnultra och skärsnultra åt Arvid, svart smörbult, bergstubb, stensnultra och sandstubb åt mig.

Men bäst hade Patrik lyckats med 6 arter! Storspigget och ett lerstubb kompletterade hans svarta smörbult, bergstubb, stensnultra och skärsnultra.

Det var en stabil seger i vacker solnedgång.


En nöjd Patrik fortsatte förgäves försöka in i skymningen efter tobiskungen men det blev inget mer...


Totalf fick Arvid

10 bergstubb, 3 svarta smörbultar, 2 stensultror, 2 skärsnultror och 1 sjustrålig smörbult!

Själv fick jag 

8 svarta smörbultar, 3 skärsnultror, 1 stensnultra, 4 bergstubb och 1 sandstubb.

Den ena skärsnultran var riktigt fin på cirka 16cm.

56 poäng till Arvid och 41 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar