Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 23 september 2015

Nissan- och Ätranfiske

Jag, Vilmar och Edit har avverkat ett fiske i Nissan vid Nyebro. Vi körde lite gäddmete och metade småfisk under tiden. Småfisk-fiskandet gav en del, medan gäddorna lös med sin frånvaro!
Edit tog 2 abborrar, Vilmar tog 2 abborrar och 2 gärsar(13 cm) och jag slet upp 2 abborrar!


Igår hade jag, efter otaliga samtal och sms, äntligen nött ner Andreas och han tog ytterst motvilligt med mig till sin lilla oas i Ätran för laxfiske! Vi hade bestämt oss för att köra bottenmete med mask, ett hederligt Paternoster-tackel med ett knippe mask. Som vanligt med laxfiske hände mest ingenting! Varsin abborre lurar vi upp. Men helt plötsligt tjoar Andreas till: "Jag hade fan hugg!"
Mycket skeptiskt glor jag bort mot honom för se om han försöker lura mig. Då känner jag hur något tynger ner mitt spö, instinktivt höjer jag spöt i ett mothugg! Fast fisk! En rolig fajt med flera luftsprång och en odramatisk håvning senare:
Lax 3,4 kg



Inga förändringar i tabellen!

Edit: 2 p
Vilmar: 14 p
Andreas: 1 p
Adam: 71 p

----E Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar