Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 2 september 2015

Halmstadfiske!

I söndags begav jag mig ut på lite fiske. Först började jag med multefiske vid piren, men makrillfiskarna hade nog skrämt bort dem  för enda fisken blev 1 stensnultra. Styrde kosan mot Grötvik! Där fanns inte heller några multar, men makrill och sej. Tog 2 gråsejar och 6 makrillar.

Sen var det äntligen dags för ge reg-tungan ytterligare en chans. Den har gäckat mig i flera år nu!
Jag vadade ut och höll nästan på att trampa på en gigantisk fjärsing. Dessvärre hann den simma iväg innan jag fick kroken i vattnet. Jag spanade vidare men jag såg bara skrubbor. Efter drygt 5 minuter började jag misströsta (Tålamod är en fiskare bästa vän - BULLSHIT).

Men helt plötsligt så låg den bara där, tungan! Jag såg direkt att den var av reg-kaliber.
Ner med masken och släckte lampan. Väntade skitlänge - minst 15 sekunder! Tände lampan och såg tungan sakta glida iväg med linan UNDER sig. När jag spände upp linan märkte jag att den inte alls ignorerat masken. Drillningen var odramatisk och jag hade fått min reg-tunga! Sen följde ett skönt flow där jag lyckades landa ytterligare två reg-tungor inom loppet av 20 min.
Fiskarna vägde och mätte: 390 g 34 cm, 540 g 37,2 och 610 g 40,5cm
Den sista fisken visade sig vara nytt ligarekord i vikt!
Nedan kommer några natursköna bilder...





Jag går upp på andra plats, då poängskörden blir 1098 p

Vilmar har tagit en abborre i Nissan så han får 1 p!

----E Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar