Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 28 mars 2016

Från succé till fiasko om och om igen!

Hela påskhelgen har gått i fiskets tecken och det har verkligen varit blandade resultat, precis som man kan vänta sig av marsfisket :)

Som ni nog redan läst åkte jag och Arvid till Lysekil och fångade sjuryggen! -Succé!!

Innan dessa hann jag göra ett mindre lyckat pass i Marstrand med Simon och Christian då jag fick en rötsimpa.. Rötsimpor är ascoola men som helhet var fisket ett -Fiasko!

Igår var det återigen dags för succéfiske :)

Jag åkte till den klassiska Krokodilen vid Granudden!!


Jag slängde ut två feedermete och ett gäddmete.


Smällde upp en brasa!


Och när väl allt var på plats så började det nappa!!

Först ut var en fin hårt kämpande färna på cirka 6 hekto.


Mörten var också på plats och höll mig sysselsatt mest hela tiden så jag knappt hann grilla korv.


Nu kämpade det bättre igen och jag trodde på en ännu större färna men det visade sig vara en riktig kämpe till borrebus!


Mörten fortsatte sin anstormning och dagens fiske kröntes av en tapper guldbraxen!


När jag åkte därifrån till fotbollsträningen så möttes jag av en vacker solnedgång och kände att livet var riktigt bra!


Men fisket skulle fortsätta!! Idag åkte jag tidigt (trots en timmes försovning) var jag framme hos Rasmus i Olofstorp samtidigt som solen gick upp i horisonten.


Vi hakade på Rasmus båt och styrde volvon mot Henåns hamn där Niklas Gabrielsson väntade!


Vi åkte ut med vattenkikaren i högsta hugg och med hopp om feta piggvarar.


Solen värmde stundtals men det var ganska blåsigt när vi kom ut på öppna platser och det var stundtals svårt att hålla kursen.


Niklas hade sovit i bilen medan han väntade på oss men efter flera timmars spanande utan att vi sett mycket annat än vanliga småfiskar så blev det sängläge för den gode Ale-bon.


Men kameran var i högsta hugg och vi såg både pilgrimsfalk, svan, häger och en massa annat. Bland annat en ny krokodil?


Bäst var ändå den coola halon som dök upp bakom en klippvägg.



Efter många timmars fiske utan att ha fångat någonting fick vi se oss besegrade av fiskarna men så är det med fiske. 


Ibland är det succé och ibland fiasko!

Totalt har jag fått:

1 rötsimpa
15 mört
1 färna 0,6kg
1 abborre 0,4kg
1 braxen 0,8kg

47 poäng till mig :)

Skitfiske på er!!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar