Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 21 mars 2016

Rötisar och sjuryggsfrossa

Ja det är många som lider av sjuryggsfrossan som råder..

Jag själv är inräknad och innan sportfiskemässan åkte jag ut en kort tur för att se om jag hade tur?

Det var avspärrat där jag ville vara men jag hittade ändå ett intressant ställe.

Så fort det blev mörkt kom fisken fram och snart nog hade jag fångat två fina rötsimpor.


Därefter såg jag något stort rött och runt som gömde sig bland taren....

Jag höll väck ficklampan men kunde ändå skymta varelsen i mörkret.

Räkan lades ner strax framför men då simmade fisken iväg och jag såg den inte mer...

Det kan ha varit en sjurygg!!

Rasmus strödde precis mer salt i såren och rapporterade fyra sjuryggar från ett kort kvällspass....

Totalt 2 rötsimpor med topp på 150g.

20 poäng till mig.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar