Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 11 april 2016

På simptur med Kapten-Retro och Kiwimannen.

Efter två misslyckade blankpass, eller ja hade man siktat på att få till ett blankpas var det ju lyckat, blev det ikväll ett vadarfiske. 

Vinden var bra men som jag befarat innan var sikten kass på grund av tidigare blåst och regn. 

Jag fiskade på en sandfläck som jag fick för mig var en fin slätvar. Den ville inte hugga, troligen på grund av att det var en sandfläck..

Jag skrämde bort en liten skrubba och några tobisar.

Sen fick jag syn på en till misstänkt sandfläck. Fiskade inte på den utan petade till den.

Den förvandlas till en fin piggvar som simmade iväg.

Bitter och trött på den dåliga sikten packade jag ihop men jag hade gett mig f-n på att fånga något så jag stack vidare till en närliggande hamn där jag till slut kunde lura två rötsimpor.

En på drygt 200 gram till Kapten Retro!


Och en till på 100 gram till Kiwimannen!


40 poäng!

/Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar