Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 4 april 2016

Tur-löjan!

Jag är inte bitter... Eller jo på den där tur-löjan kanske!!

Vi bestämde oss igår för att genomföra ett eftermiddagspass i Lidan då vi båda hade en lucka i schemat!

Det tog cirka 1,5 timme från Göteborg men, resan gick snabbt med gott artsnack och förväntningarna på Lidan var höga.

Väl framme möttes vi av en vackert slingrande å i böljande landskap, mulet men nästan ingen vind!


Snabbare än någonsin var spöna ute och mäskningen började!


Jag lurade nästan direkt en mört och arttävlingen var igång!

Stundtals var det soligt och fint och helt vindstilla, det var riktigt vårskönt ute och stararna sjöng.

Patrik kontrade snart med en fin id på 780gram!


Därefter fick Patrik också mörten och en väl kämpande brax på knappa kilot.

3-1 till Patrik! 

Men då vände det igen och nu var det min tur, en fin stäm på 130 gram och 25cm, tangerat Calles gamla ligarekord!


Strax därpå fick jag en id på 800 gram och det var utjämnat!



Nu började det dock blåsa och dugga rakt i ansiktet där vi satt.

Vi bestämde oss för att ta oss över på andra sidan ån för att sitt i lä.


Jag bände stäm på stäm, lyckades putsa ligarekordet i längd på stäm till 25,4cm och fångade också en liten brax på halvkilot innan en kluns på 1,43kg steg på.


En bra fight i den svaga strömmen.

4-3 i antal arter till mig men nu fiskade Patrik frenetiskt..

Det gav resultat i dagens största stäm tillika ligarekord för Patrik!!


160 gram och 26,3cm en fin fisk!

Nu var ställningen 4 lika och spänningen olidlig.

Men få hade anat att tur-löjan skulle komma på besök!


En bottenmetad löja avgör dagens arttävling, fast jag är nära att kontra när jag sätter löjan på kroken och tappar en gädda som hugger två gånger!

Totalt får vi:

Patrik: 1 id 780g, 1 braxen 930g, 3 mört 300g, 1 stäm 160g 26,3cm Ligarekord längd! 1 löja.

Hasse: 1 id 800g, 2 braxen 500g, 1430g, 2 mört
7 stäm 130g 25cm Ligarekord längd, 100g 25,4cm Ligarekord längd.

Detta ger en fin poängskörd.

Patrik 254 poäng

Hasse 516 poäng

Detta gör att Patrik passerar Petter upp på en sjätteplats!

Jag närmar mig Arvid och är nu bara 18 poäng efter i toppen av tabellen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar