Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 15 augusti 2016

Gullmaren och annat!

Vi måste ju gratulera unga artfiskaren Vilma Örnskov till den extrema fångsten fyrtömmad skärlånga som hon fick i Gullmaren igår!

Jag och fiskeligahangaroundsen Simon Johannesson, Christian Nilsson och Fredrik Wahlqvist var och fiskade i Gullmaren häromdagen.


Det var riktigt skitväder men det nappade bra ändå och vi hade många dubbel, trippel och till och med kvadruppel-drillningar.


Här Christian med glysa och en blågylta som det var gott om till Simon.


Alltid charmiga glyskoljan med sina vackra ögon :)


Jag fick några fina blågyltor.


Simon pressade fisk som aldrig förr!


Och Christian fick ny art i form av blågylta!


För Fredrik var de flesta arter nya däribland glyskoljan!


Alla fick ny art utom jag och för Simons del var det en efterlängtad randig sjökock.


Den första subadulta hanen jag sett.


Allt som allt fick vi ett 15-tal arter och jag fick 10.

4 blågyltor 0,4kg, 1 berggylta, 6 torskar, 2 bergstubb, 1 skrubbskädda, 1 sandskädda, 1 knot, 6 vitlingar, 3 svarta smörbultar och 1 vitlinglyra.

För övrigt har jag varit ute på lite småturer och totalt har jag fått 6 stensnultror, 2 vitlingar, 2 torskar, 1 abborre, 1 elritsa på dessa turer.

135 poäng till mig!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar