Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 20 september 2016

Gäddan blev en gös!

Lördagen spenderades tillsammans med Staffan på Pike Masters, en gäddtävling i Ivösjön som kommit som ett C&R alternativ till den ökända gäddslakten, hrrmm, jag menar gäddträffen.

Hela 30 team var anmälda till tävlingen vilket var riktigt kul!


Många bekanta ansikten, bland annat dök B1 och B2 upp. Nej vänta det är ju mina gamla elever Pierre och Kalle!


Klockan åtta gick startskottet och det var mäktigt att se alla båtar.


Vi hade vår taktik klar - Go big or go home!

Vi satsade på bestarna i djupet!


Men det var trögt, gösen var hemma men alla bara tittade på betet...

Alla?

Nej en rackare högg faktiskt! - 2,58kg blev den fisk som farsgubben beställt.


När dagens 10-timmarstävling var över stod en annan gammal elev som segrare Alexander Jeansson fångade längsta gäddan på 114 centimeter. 


Alexander teamade med en annan gammal elev Simon Svensson och de vann också totalen.

Väl hemma bytte jag bort gösfilén mot ett gäng hemmabryggda öl!


Och en båttur med farsgubben!


Det blev någon liten borrebus till Staffans son Liam men annars stod bara gösarna och glodde.

Jag fick också chansen att fånga nissöga i helgen men av 16 fiskar högg en som jag tappade i luften!!


Das war alles!

Totalt 1 gös till mig och 50 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar