Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 25 december 2016

Linus och Kristoffer årsrapport O.o

Ryktet har gått länge, Linus och Kristoffer har varit på fiske under året.

Det är många som undrar över deras framgångar men de har bidat sin tid och nu i mellandagarna när ingen kan göra något åt saken kommer så rapporten!!

Såja. Hittade inte så många bilder, jag inser nu att fisket i år blivit gravt åsidosatt. Det jag lyckats prestera var min norgeresa med äldsta lillebrorsan.


En dygnstur till gullmarn, 


Samt ett fåtal färnapass i hemtrakterna.



 Jag fick under ett par timmars fiske i geiranger 1 berggylta, 1 stensnultra, 1 gråsej och 1 sandskädda. Inget av storlek men ändå roligt fiske och helt ok med tanke på att resans avsikt var att vandra på jotunheimen. Nästa tur blev till Gullmarn, som resulterade i 1 öring, 1 sandskädda, 1 torsk och 1 berggylta, samt min första knot. Färnafiskena med yngsta lillebrorsan Kristoffer har gett störst fisk i form av 1 färna på 1,5kg till Kristoffer samt någon liten till mig. Nästa år blir bättre!


Kristoffer
1 färna 1,5kg

Linus
2 berggylta, 2 sandskädda, 1 stensnultra, 1 torsk, 1 gråsej, 1knot, 1 färna.

Kristoffer 45p
Linus 29p

Kristoffer tar sig därmed in på 20:e plats och Linus på 22:a plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar