Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 13 december 2016

Rapporter från Patrik!

Gjorde ett vadarpass tidigt i oktober på ett nytt ställe. Hoppades på slätvar som hade siktats där men tji fick jag såklart.

Slutade med en sandstubb på 7cm, en minirötsimpa och en skrubba på 500 gram.

Intressant plats dock som skall utforskas mer om tillfälle ges. Förhållanden när jag var där var ganska dåliga men trots det var det en del fisk att se. Kan verkligen tänka mig det finns slätvar där då bottnen kändes sådan som den gjort där jag sett slätvar innan.



Är det bara jag som tycker det blir vanligare och vanligare med den här teckningen på blindsidan på skrubborna? Man såg dom förr också men nu tycker jag nästan var och varannan fisk har mörka fläckar på undersidan.

Övriga oktoberfisket bestod (förutom två intressanta fångster jag envist mörkar) i princip bara av skrubbskäddefiske.

Det blev två korta turer i oktober och en minitur i november. Jag hade hoppats på stor skrubba men nix. Drömmen är över kilot på hemmaplan men där har jag aldrig ens varit nära. Brukar alltid få ganska många på över 600 gram men den här hösten var det väldigt ont av dom.

Här är fångstlistan

Skrubbskädda 450
Skrubbskädda 450
Skrubbskädda 400
Skrubbskädda 400
Skrubbskädda 350
Skrubbskädda 350
Skrubbskädda 450
Skrubbskädda 490
Skrubbskädda 250
Skrubbskädda 200
Skrubbskädda 425 
Skrubbskädda 400
Skrubbskädda 400
Skrubbskädda 300
Skrubbskädda 610
Skrubbskädda 400
Skrubbskädda 450
Skrubbskädda 250
Skrubbskädda 250
Skrubbskädda 500
Skrubbskädda 350
Skrubbskädda 450

En sista rapport från ett kroktest i november ger 1 rötsimpa, 2 svarta smörbultar och 1 sandstubb.

Totalt 23 skrubbskäddor, 2 rötsimpor, 2 svarta smörbultar och 2 sandstubb alltså.

509 poäng till Patrik som därmed tar sig över 5000 poäng i år!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar