Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 december 2018

Lakefiske i Forshaga

För en vecka sedan åkte jag och mina kollegor Julle och Hanna till Forshaga för att hälsa på våra kollegor där och fiska lake!

Mitt eget lakerekord är från denna plats och kan läsas om här: Reg-lake


Vi hann med ett kvällspass direkt när vi kom fram och då fångade Julle en fin lake på 3790g.

Men vi var ute långt efter mörkrets inbrott och det var allt första kvällen.

På fredagen tog vi sovmorgon och stack ut igen på fiske efter lunch.

Två napp hade vi när det var ljust och först kom en fin gädda till Julle!


Fin håvning av Hanna och snart nog kunde gäddan simma tillbaka ovägd.


Även Hanna skulle fånga en gädda innan det blev mörkt, en fin fisk som också fick gå tillbaka ovägd. Båda dessa fiskar högg på halv nors.


När mörkret kom så kom också laken igång igen och snart kunde jag stoltsera med en lake på cirka åtta hekto.


Det skulle bli resans minsta lake.

Hanna stod för nästa drillning och fångade denna fining på 2,3kg.


Men Julle var värst och roligt nog blev resans första fisk samma som resans sista.


Glupsk lake som högg två gånger på två dagar ena gången med nors som agn och andra gången med mört.

Alla fiskar fick simma tillbaka denna gång även om Julle tittade långt efter dem.

Utöver den laken jag fick har jag varit på några mindre lyckade pass och totalt fångat 10 abborrar och 2 mörtar.

Totalt 38 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar