Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 6 juli 2020

Bland masar och indianer!

För ca 2 månader sedan fyllde jag 30. Helt oväntande så lämnades ett brev hos mig. Skrivet av ingen mindre än våran egen dalmas!


Någon vecka senare kom ytterliggare ett brev.


Jag visste inget mer än så men jag luskade så mycket jag kunde.

Till sist hade jag packat allt jag kunde tänka mig skulle kunna behövas som inte stod med på listan (vilket var rätt mycket). Bilen fylldes och vi åkte. Direkt när Marcus svängde höger ut på 26:an förstod jag nästan vilken art det rörde sig om men jag var inte helt säker innan vi närmade oss idre.

Då erkände han att det var indianlaxen vi skulle göra en satsning på.

Men annars satt han med ett stort flin i nyllet hela vägen.


När vi plötsligt svängde av vägen och in på en grusstig till stugan fick jag syn på en bil jag kände igen!

Han hade lurat dit Jon, Henke och Marcus farsa (Micke) för att fira.


Förutom välkomstdrink blev det även presentutdelning.


Lätt bakis kravlade vi ut mot en tjärn dagen efter. Man kunde känna lukten av indianlaxarna (eller var det renarna?)


Solen stekte hela dagen och trots att vi kämpade in i det sista så uteblev den nya arten för oss. Även om vi såg dem ett par gånger.
Besegrade återvände vi till stugan och medan Micke ordnade käk smög jag och Marcus längs med en bäck för att se om bäckrödingen var hemma. Det var dem. Vi sparade några som vi rökte efter maten. Det var gudomligt gott! 


Dagarna som följde hade inte mycket med fiske att göra men roligt hade vi ;)

På vägen hem stannade vi till vid en sjö och kastade efter stor abborre men endast smågäddor behagade att hugga.

En mycket trevlig resa men dessvärre ingen ny art denna gång.

Marcus 330p : 31 bäckrödingar, 2 öringar, 2 gäddor 0,6kg och 0,4kg

Andy 85p : 8 bäckrödingar, 1 öring

I tabellen går Marcus förbi Staffan och jag passerar HG!

Skitfiske!

/Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar