Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 15 juli 2020

Petter och Stephan på gösfiske!

Då har man äntligen kommit ut på lite fiske igen. Det har blivit fyra stycken pass efter gös och fisket har minst sagt varit grymt! 


Med mig på turerna har jag haft fyra stycken olika vapendragare med mig. Efter första passet kunde jag o Klas landa hela 28 stycken gösar, där jag stod för 17 stycken av dem! 

Två dagar senare hörde Johan av sig och frågade om vi inte kunde åka ut o bända lite gös, jag var inte sen med att svara att klart att vi ska. Vi lyckades att landa 19 st gösar i en rätt så hård vind, där jag stod för 16 stycken gösar och 1 gädda. 

Den tredje turen spenderades med Joel och även denna dag hittade jag fläckar där det stod mycket gös. Gösarna var verkligen på hugget och kastade sig över våra jiggar! 

Den ena brutala fighten avlöste den andra. Vi lyckades att landa 31 st gösar, där jag stod för 19 stycken av dem. Pass nr fyra spenderades med min kära far (Stephan) och i vanlig ordning började en fight mellan oss om vem som skulle ta flest o störst gös. 

Stephan öppnade starkt o började dagen med att landa en präktig gös på fina 3,5 kg. Jag var inte sen med att kontra och kunde kort där efter landa en fin fisk på 2,5 kg. Stämningen i båten var på topp och vi kunde fortsätta att landa många fina gösar på den blanka sjön . Under fyra timmar fick vi uppleva ett helt fantastiskt fiske tillsammans, där hela 32 stycken gösar landades! 



Efter en jämn o spännande kamp hade Petter landat 18 stycken gösar o Stephan 14 stycken gösar!

Stephan tog dock dagens största gös på 3,5 kg så tävlingen slutade oavgjort. Våra spön fick verkligen bekänna färg under dessa dagar och vi har många härliga fighter att minnas tillbaka till. Gösarna har verkligen varit på G under dessa dagar, något som inte är så vanligt då arten oftast ses som väldigt tjurig o svårflörtad. Väldigt roligt när man lyckas knäcka koden. 


Under dessa fyra pass kunde jag landa hela 70 gösar vilket får ses som väldigt bra! 

Mina Gösar vägde: 7 st 3,5 kg, 2 st 3 kg, 4 st 2,5 kg, 11 st 2,3 kg, 25 st 2 kg, 11 st 1,5 kg, 8 st 1 kg, 2 st 0,5 kg. Min gädda: 2 kg Abborrar: 6 st 

Stephans Gösar vägde: 1 st 3,5 kg, 7 st 2,3 kg, 4 st 1,8 kg, 2 st 1,5 kg. Abborrar: 3 st

Petter 2957p
Stephan 614p

Detta innebär att jag går upp i ledning igen efter att ha legat trea ett tag.

Stephan passerar HG, Andy, Staffan och Marcus upp på 8:e plats!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar