Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 5 juli 2020

Rödsnultra!

Vad gör man om man vill reta skarvkufen? 

Jo, man fiskar stensnultra och svart smörbult! 

Idag va jag på Grötö och Björkö och fiskade små skitfiskar! 

Några torskar följde efter när jag vevade in bottenmetet men ingen högg. 

Sedan ryckte det till lite mer och upp kom den vackraste stensnultra jag fått, klar rödorange och rätt stor. 


Några smörbultar högg också och jag såg en rätt fin berggylta som tråkigt nog inte ville hugga alls och en pyttetorsk som va nyfiken men släppte. 

Här va fullt av skarvkufens underhuggare idag men snart ska jag ut och panga dom!!!! 

Totalt blev det: 5 svarta smörbultar 22 stensnultror (15cm, 15cm) 

70p

/Iris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar