Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 16 september 2010

Färnabus!


Kom precis hem från en mycket trevlig färna-satsning tillsammans med fyra elever. Det blev bara två färnor en på 1,1kg en elev som fick sin första färna och var mycket glad. Vi var utrustade med franskbröd, ul-spö och krokstorlek 2. Men för säkerhets skull tog jag med hela fiskeväskan med drag etc. Detta visade sig vara ett mycket bra... drag :)

Tog inte lång tid för ens vi splittrat på oss och spridit ut oss längs med ån. Flytbrödbitarna lossnade i alarmerande hastighet och när jag blev av med min sista brödbit åkte en gammal myran-spinnare fram ur väskan. "SMACK" det satt en färna direkt i andra änden, den rusade nedströms en bra bit innnan den vände och jag fick veva in slaklina men den satt kvar! Sakta men säkert tröttade jag ut den och lyckades parera alla dykförsök mot stenarna i strömmen. Landningen blev odramatisk men jag kunde stolt konstatera att ett nytt pb kommit upp! 1,49kg och 46cm. Mycket trevligt!

Några andra elever var och fiskade lite längre uppströms i Helgeån och kunde rapportera fångster av braxen, björkna, mört, abborre och sandkrypare! Kul och udda fångst i Helgeån.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar