Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 26 september 2010

Västkustöring!


Ja igår var en riktig havsöringdag på västkusten! Jag begav mig ner till Apelviken för att bedriva blandat fiske i sju timmar, detta då Linda jobbade. Nästan direkt fick jag en fin öring kring kilot, ett par telefonsamtal senare var jakten i full gång!


Albin, Linda P, Adam och Sanna med barn åkte ner till Grötvik och skulle inte vara sämre. Albin fick en otroligt vackert tecknad öring nästan direkt men förutom några drillningar blev det inte mer fisk i Halmstad.

Själv körde jag dock vidare och lyckades dra inte mindre än 12 skärsnultror, 4 stensnultror och en stor tobiskung, 19,5cm och 19g. Ett ynka gram från mitt egna rekord.
Detta gav 86p till mig. Albin fick nöja sig med 2p då hans öring missade precis 10p-gränsen som ligger vid halvkilot. Detta gör dock att Albin nu bara är 28p från den magiska 1000p gränsen!









Min tobiskung, en av de större på ligan.
/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar