Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 9 oktober 2011

Höst

Its a dragon!

Eller ja... en dragonfly i alla fall.

Fick en schysst bild på en trollslända som satt fast i ett spindelnät, med en bamse korsspindel i, igår när jag tog en svamplockar/gäddfiskar tur runt Grytsjön.

Förutom nice höstfoto och en hel tomtearme lustiga svampar fick jag dock ingenting.





Det var ändå frisk luft som var huvudmålet och det var det gott om. Härliga höstfärger och en hel del fiskplask förhöjde stämningen på min vandring!

Jag provade både popper, jigg, spinnare och skeddrag men inget verkade vara lockande nog idag.








Hittade också en av Bexells talande stenar som jag inte sett tidigare. Frågan är om den är känd över huvudtaget för den låg helt otillgängligt mitt inne i ett tätt bestånd av småträd uppe på en otillgänglig kulle intill sjön.

Vad jag gjorde där? Jo min filosofi när det gäller svampplockning är att gå dit där ingen annan har gått. Där är det mest svamp!

Fick till sist sluta stanna vid all svamp som jag hittade för det var sjukt mycket trattkantarell så jag höll mig till de gula kantarellerna mot slutet.

Väl hemma blev det nyplockad stekt svamp till potatisgratängen :D

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar