Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 29 oktober 2011

Mer Granudden - mer lake

Igår stack jag, Adam och Thede till Granudden.

Här skulle bändas lake!

Snart hade jag napp på mitt bottenmete med gärs men då jag fixade ved till brasan så hann jag inte fram innan fisken var borta.

Adam hade bättre tur med sitt första napp!

En lake på ungefär sex hekto.

Innan vi andra hann reagera hade Adam också landa en åtta hektos och en trehektos. Samtliga Adams lakar på sill.

Sedan blev det huggvila.



Nästa huggperiod blev bättre för mig och jag kunde landa en halvkilos lake.

Jag körde bara sötvattensfisk som agn. Denna tog på gärs.

Precis i foto-ögonblicket förvandlades jag till en ondskefull demon och laken till en skuggvarelse...






Det var väldigt lite action efter de två tydliga huggperioderna men till sist lyckades Adam landa dagens största lake som vägde ungefär 1 kilo.

Totalt 51 poäng till Adam och 10 poäng till mig och fem landade lakar får ses som godkännt men synd att Thede inte fick någon denna gång.

Calle, Stina och Nova är nog och fiskar lake i detta nu!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar