Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 31 oktober 2011

Grattis Thede!


Idag blev det en liten eftermiddagstur till piren i Halmstad. Det var jag och Thede som tog en gemensam bottenmetes- och jiggbytartur.

Det var segt fiske den första timmen men sedan började det nappa ordentligt

Thede var värst och landade sandskädda efter sandskädda, totalt blev det 14 stycken.

Jag körde länge med jigg men utan framgång.

Efter en stund så gick jag helt över till bottenmete och kunde landa tre sandskäddor.





Vi såg några tre hektos silvriga fiskar som hoppade i ytan och det såg faktiskt ut som makrill men förutom dem såg vi inte mycket annat än sandskädda.

Till sist kunde jag ändå känna bättre motstånd i andra änden av linan och landa en torsk på drygt halvkilot.

Totalt fick Thede 14 sandskäddor och 28 poäng. Vilket gör att han faktiskt avancerar från 7:e till 5:e plats i tabellen!

Jag fick ihop 3 sandskäddor och 1 torsk vilket gav 8 poäng.

När vi kom hem hade Thede fått paket från fiskejournalen.

Han hade vunnit pris för en bild på sin 3,6 kilos gädda från i våras.

Priset var ett haspelset från Daiwa som kändes väldigt bra!

Nu har Thede sitt fjärde fiskespö och alla andra medlemmar darrar av fasa inför vad Thede ska hitta på härnäst..

Hur som helst, grattis Thede till ditt nya spö och den nyligen erövrade femteplatsen. Thede ligger nu på 335 poäng 27 poäng efter Calle på fjärde plats och 13 poäng före Putte på sjätte plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar