Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 1 november 2011

Calle berättar:

Som bekant var jag Stina och Nova och fiskade vid granudden i söndags. En sur och frusen Nova tvingade oss att avbryta fisket innan mörkrets inbrott, vi hann inte med mer än en tappad men dock ganska fin gädda som högg vid ytan på invev. Dock hade vi ett halvt kilo sill kvar som vi slängde i innan vi stack.

Idag återvände Jag och Stina, Nova fick vara med Farmor. Vi hade beslutat att stina skulle ta första hugget eftersom hon aldrig tidigare tagit lake. Det dröjde inte länge innan det small på ena spöt, tyvärr var rullen utrustad med gammal sliten nylonlina och jag hann bara konstatera att detta var en ganska fin fisk innan linan brast. Snopet!

Vi beslutade oss för att skita i nylonlinespöt och köra på med resterande två. Lite segt var det men så efter 45 min small det igen, nu på UL spöt, Stina skötte mothugget och den satt där! En kamp tar vid och Stina segrar efter flera desperata kommentarer som " vad ska jag göra nu?". Dags för vägning, en fin första lake på 1,6kg och 63 cm. Vi beslutar oss för att behålla laken eftersom Stina aldrig heller ätit lake.

Innan jag plockar fram en sliten sax för att rensa fisken hinner jag konstatera att den är utrustad men en närmast komisk ölmage. Vid öppnandet av buken kommer förklaringen. Fisken har till att börja med nylonlinan som gick av i svalget, med krok och fiskbit i sin helhet. I magen hittar vi fullt av stora sillfiléer och den som hade fest i söndags vid granudden blir nu en festmåltid för två! Jag tog en lake på 0,6 och vi var tvungna att dra och hämta nova när nappen verkligen kommit igång. Ska garanterat tillbaka snart. Höres!

Detta var den senaste rapporten från Calle med familj - det var så bra skrivet att jag bara var tvungen att återge det ordagrannt! ;)

Totalt 32 poäng till Stina för hennes fina lake vilket gör att Stina går förbi Simon från 9:e till 8:e plats, Stina har nu 211p! Calle fick 16 poäng för sin lake och förstärker greppet om fjärde platsen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar